07 Δεκεμβρίου 2016

Busy mama's recipe: Μελομακαρονα



Στο Αργος φημιζομαστε για τα πορτοκαλια μας αλλα και για το λαδι μας... Ειμαι απο τους τυχερους που οι δικοι μας εχουν χωραφια και με τα δυο (πληρωνουμε ΕΝΦΙΑ κανονικοτατα γι'αυτα!!!χαχαχαχαχ)



Παλια καθε χρονο η γιαγια μου περιμενε να βγει το καινουριο, φρεσκο λαδι απο τις ελιες και μετα εφτιαχνε τα μελομακαρονα εκει προς τα τελη Νοεμβρη!!! Κι αυτο γιατι ηθελε να εχει το πεντανοστιμο φρεσκο λαδι απο τις ελιες μας και τον πιο γλυκο χυμο πορτοκαλιου για τα πρωτα γλυκισματα των γιορτων, τα μελομακαρονα. Επισης επειδη ειναι νηστισιμα παντα τα εφτιαχνε νωριτερα απο τους κουραμπιεδες για να υπαρχει γλυκο κατα τη διαρκεια της νηστειας!!! 

Ετσι κι εγω προσπαθωντας να κρατησω ζωντανες τις αναμνησεις μου, μολις φτασει το πρωτο λαδι μαζι με τα ζουμερα πορτοκαλια απο το Αργος βαζω μπρος να φτιαξω μελομακαρονα οπως η γιαγια μου!!! 

Η συνταγη της γιαγιας Ελενης ειναι...

2 φλυτζανια του τσαγιου παρθενο ελαιολαδο
1 φλυτζανι του τσαγιου ζαχαρη
1/2 φλυτζανι του τσαγιου κονιακ
1/2 φλυτζανι του τσαγιου χυμο πορτοκαλι
Κανελα και γαρυφαλλο σε σκονη
2-3 κουταλιες ξυσμα πορτοκαλιου
6-7 φλυτζανια αλευρι (οσο παρει)
1 κουταλακι σοδα μαγειρικη
1 φακελακι baking powder
2 φλυτζανια του τσαγιου χοντροκοπανισμενα καρυδια (ενα στη ζυμη κι ενα για το μελωμα)

Για το σιροπι... (Μελωμα)
2 φλυτζανια του τσαγιου μελι
2 φλυτζανια του τσαγιου ζαχαρη
2 φλυτζανια του τσαγιου νερο

Τι πρεπει να κανετε...
Η γιαγια μου ανακατευε λαδι, κονιακ, χυμο πορτοκαλιου, το ξυσμα πορτοκαλιου, την κανελα και το γαρυφαλλο. Μετα εβαζε στο αλευρι το baking powder και τη σοδα και τα προσθετε σιγα σιγα στα υγρα κι ανακαταυε με απαλες κινησεις. Η ζυμη πρεπει να ειναι μαλακη.
Extra tip: Για τα σχέδια πάνω στη ζύμη χρησιμοποίησα τον τρίφτη!!! (μυστικό της γιαγιάς Ελένης)



Ψηνουμε σε προθερμασμενο φουρνο για περιπου 20 λεπτα.

Αφου κρυωσουν τα μελομακαρονα, εχουμε ετοιμασει το σιροπι το οποιο ηδη βραζει για 5 λεπτα και τα βουταμε μεσα στο ζεστο σιροπι... Οσο περισσοτερο μαλακα τα θελετε τοσο περισσοτερη ωρα τα αφηνετε να μελωσουν.

Αφου τα μελωσετε και τα βαλετε σε πιατελες ριξτε 2-3 γερες κουταλιες μελι και καρυδια!!!


Extra tip: Για να διατηρηθούν περισσότερες μέρες βάλτε ζελατίνα στην πιατέλα για να μην ξεραθούν!!!

Και μην ξεχνάτε να ανεβάζετε φωτογραφίες στη σελίδα του Busy Mama's Corner στο Facebook αν δοκιμάζετε τις συνταγές που σας προτείνω!!!

Καλή επιτυχία!!!

Μέχρι την επόμενη ανάρτηση
Σας φιλώ γλυκά
Έλενα Μ.

Αν θέλετε να μη χάνετε ανάρτηση από τη Busy Mama τότε συμπληρώστε το e-mail σας στην αρχική σελίδα!!!!


2 σχόλια:

  1. Εμ άμα έχεις φρέσκα υλικά γίνεται να μη γίνουν πεντανόστιμα τα μελομακάρονα!!!! Εγώ δεν έκανα ακόμα τα δικά μας...χιχιχι λατρεύω μελομακάρονα (τα τσακίζω λέμε)! φιλάκια κοριτσάκι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Λενιώ μου την Τρίτη θα φτιάξω μελομακαρονα και φέτος θα τιμήσω τη συνταγή σου! Το tip για το σχέδιο με τον τρίφτη μου αρεσε πολυ! Θα σου πω εντυπώσεις. Σε φιλώ αγαπημένη μου xx

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Copyright © Busy Mama's Corner. All rights reserved. Powered by Blogger. Designed By El Design